Pas z napinaczem 50mm / 4T 10 m ERGO 500 daN Czarny
Opis
Pas transportowy z napinaczem o szerokości 50 mm – wytrzymałość taśmy 4 tony - 10 m
PRODUKT | POLSKI |
Pas transportowy z napinaczem w kolorze czarnym o szerokości taśmy 50 mm z dwoma stalowymi hakami typu J. Wyprodukowany zgodnie z normą PN-EN 12195-2 dotyczącą produkcji włókien syntetycznych, co świadczy o wysokim standardzie produktu zgodnego z normami wymaganymi w Europie.
Certyfikowane pasy przy prawidłowym montażu zabezpieczają ładunek podczas transportu i ograniczają straty wynikające z przemieszczania się materiału podczas przewozu. Normy gwarantują sprawdzoną budowę pasa i wymagania wytrzymałościowe pasów transportowych.
Polecamy ochraniacze do pasów transportowych.
Produkt ERGO wyróżnia na tle standardowego rozwiązania większy rozmiar mechanizmu napinającego. Dzięki temu napięcie taśmy jest większe, a zabezpieczenie ładunku stabilniejsze.
ELEMENTY SKŁADOWE PASA TRANSPORTOWEGO Z NAPINACZEM:
- odcinek krótki: 0,4 m
- odcinek długi: 9,6 m
PARAMETRY TECHNICZNE PRODUKTU:
*LC („Lashing Capacity”), czyli zdolność mocowania. Jest to dopuszczalne obciążenie, czyli najwyższa siła z jaką pas może być użyty przy mocowaniu w układzie prostym (od punktu do punktu).
**STF („Standard Tension Force”) – Nominalna Siła Napięcia, czyli siła z jaką ładunek będzie dociśnięty do podłoża.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA:
- Mechanizm napinający powinien być całkowicie zamknięty.
- Pas nie może być uszkodzony, aby podczas transportu nie uległ pęknięciu.
- Zalecane jest używane ochraniaczy, które zapobiegają przetarciom pasów na ostrych krawędziach transportowanego ładunku.
- Pasy transportowe należy przechowywać według zaleceń, aby zachować wytrzymałość produktu.
Metody zabezpieczania ładunku:
Każdy transportowany ładunek musi być odpowiednio zabezpieczony, tzn. dociśnięty do podłoża z wystarczającą siłą uniemożliwiającą przemieszczenie się ładunku w trakcie poruszania się pojazdu. Przy czym należy pamiętać, że w normalnych warunkach jazdy oddziałują na ładunek różne siły:
- w kierunku jazdy (hamowanie i zjeżdżanie ze wzniesienia)
- w kierunku przeciwnym (przyspieszanie i wjazd na wzniesienia)
- skierowana ku górze (jazda po nierównościach)
- prostopadła do kierunku jazdy (zakręty, ronda)
Uwzględniając powyższe zmienne zostały opracowane techniki zabezpieczania ładunków:
- mocowanie opasaniem
- mocowanie ukośne odciągami
- mocowanie bezpośrednie przez owinięcie
- mocowanie bezpośrednie przez nałożenie czołowe
- osadzanie
- ścisłe upakowanie pojazdu
- techniki mieszane
Dane techniczne
Rodzaj haka | Podwójny 50 mm |
Wytrzymałość w opasie | 4 tony |
Szerokość taśmy | 50 mm |