Pas transportowy do opasania 75 mm / 10 ton
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Pas transportowy z napinaczem STF 850 daN – wytrzymałość taśmy 10 ton
Pas transportowy z napinaczem w kolorze dostępnym o szerokości taśmy 75 mm do opasania. Wyprodukowany zgodnie z normą PN-EN 12195-2 dotyczącą produkcji włókien syntetycznych, co świadczy o wysokim standardzie produktu zgodnego z normami wymaganymi w Europie.
Certyfikowane pasy przy prawidłowym montażu zabezpieczają ładunek podczas transportu i ograniczają straty wynikające z przemieszczania się materiału podczas przewozu. Normy gwarantują sprawdzoną budowę pasa i wymagania wytrzymałościowe pasów transportowych.
PRODUKT | POLSKI |
Produkt polski z możliwością wyboru: długości pasa i nadruku oraz elementów dodatkowych do zestawu. Polecamy ochraniacze do pasów transportowych.
Ten model pasa transportowego posiada największy mechanizm napinający, jego wartość STF (standard tension force) wynosi 850 daN, co oznacza, że nominalna siła napięcia jest większa od mechanizmu 550 daN o 54%. Należy pamiętać, że przy ustalaniu ilości potrzebnych pasów do zabezpieczenia ładunku zasadnicze znaczenie ma współczynnik STF (nominalna siła napięcia).
PARAMETRY TECHNICZNE PRODUKTU:
*LC („Lashing Capacity”), czyli zdolność mocowania. Jest to dopuszczalne obciążenie, czyli najwyższa siła z jaką pas może być użyty przy mocowaniu w układzie prostym (od punktu do punktu).
**STF („Standard Tension Force”) – Nominalna Siła Napięcia, czyli siła z jaką ładunek będzie dociśnięty do podłoża.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA:
- Mechanizm napinający powinien być całkowicie zamknięty.
- Pas nie może być uszkodzony, aby podczas transportu nie uległ pęknięciu.
- Zalecane jest używane ochraniaczy, które zapobiegają przetarciom pasów na ostrych krawędziach transportowanego ładunku.
- Pasy należy przechowywać według zaleceń, aby zachować wytrzymałość produktu.
Metody zabezpieczania ładunku:
Każdy transportowany ładunek musi być odpowiednio zabezpieczony, tzn. dociśnięty do podłoża z wystarczającą siłą uniemożliwiającą przemieszczenie się ładunku w trakcie poruszania się pojazdu. Przy czym należy pamiętać, że w normalnych warunkach jazdy oddziałują na ładunek różne siły:
- w kierunku jazdy (hamowanie i zjeżdżanie ze wzniesienia)
- w kierunku przeciwnym (przyspieszanie i wjazd na wzniesienia)
- skierowana ku górze (jazda po nierównościach)
- prostopadła do kierunku jazdy (zakręty, ronda)
Uwzględniając powyższe zmienne zostały opracowane techniki zabezpieczania ładunków:
- mocowanie opasaniem
- mocowanie ukośne odciągami
- mocowanie bezpośrednie przez owinięcie
- mocowanie bezpośrednie przez nałożenie czołowe
- osadzanie
- ścisłe upakowanie pojazdu
- techniki mieszane